Black Friday Actie

Je Black Friday actie voorbereidingen starten nu!

Hier is je friendly reminder: op 25 november is het Black Friday. Dat betekent dat het nu écht de hoogste tijd is om je daarop voor te bereiden. Vind je het lastig om een goede Black Friday actie neer te zetten? Bang dat je daar enorm veel tijd mee kwijt bent? Dat valt allemaal best wel mee. Ik denk even met je mee:

 

Laat jouw Black Friday Actie een no brainer zijn

Een aanbieding die je niet laat liggen. Een aanbod dat bijna te mooi is om waar te zijn (Bol.com is daar altijd erg goed in).
Geef een korting die buitensporig hoog is. De marge voor jou zal kleiner zijn, maar de aantallen die je verkoopt maken dat ruimschoots goed.
Of bied een dikke bonus bij je bestaande aanbod. Geef een relevante accessoire cadeau bij dat ene gewilde product. Een mooie sleeve bij die roze laptop, bijvoorbeeld.
Ben je dienstverlener? Bied dan een uitgeklede versie van jouw aanbod aan. Een goede manier om je ideale klant kennis te laten maken met jou. Die komt vast terug voor méér!

 

Jouw to do-list voor Black Friday

Nu je bedacht hebt wat jouw Black Friday aanbod wordt, heb je een paar dingen te doen:

  • Maak een speciale actiepagina op je website. Zet jouw onweerstaanbare aanbieding in de spotlight en wees heel concreet en duidelijk over wat je wel en niet krijgt. Wijk je bij deze actie af van je algemene voorwaarden? Zet dat er dan ook bij. Want het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat je levertijd nu wat langer is, of dat je garantieperiode korter is.
  • Stuur een e-mail naar je nieuwsbrieflezers. Informeer ze ruim op tijd over je actie en zorg ervoor dat er automatische reminders volgen. Neem steeds een andere invalshoek voor je communicatie: Wat krijg je precies? Wat heb je eraan? Social proof van tevreden gebruikers, enz.
  • Tijdens het Black Friday Weekend adverteer je op Facebook en Instagram om extra in the picture te komen. Retarget op de bezoekers die (nog) niet hebben gekocht, of zich (nog) niet hebben aangemeld. Dit is je warme publiek!

 

Extra tips voor een succesvolle Black Friday Actie

Wil jij gaan voor the extra mile? Rek het Black Friday weekend dan op tot en met Cyber Monday: de online variant van de oorspronkelijke retail versie. Zo kunnen jij en je klanten nog een dagje langer profiteren van je mooie actie.

Evalueer achteraf hoe je actie verlopen is. Wat was tof en wat kon beter? Zet het in een documentje en bewaar het voor volgend jaar. Je bent nooit uitgeleerd!

Je actiepagina haal je offline. Maar doe hem niet weg! Je kunt hem hergebruiken voor andere actiedagen (Sint, Kerst, Valentijn, Moederdag…) en volgend jaar heb je hem sowieso weer nodig. It just needs a little update!

 

Met Black Friday Adverteren op Facebook en Instagram moeilijk?

Dat valt best mee. Maar als je het nooit gedaan hebt, gaat er natuurlijk behoorlijk wat tijd in zitten om het goed onder de knie te krijgen. Toch op tijd je advertentie online hebben? Dan is dit het moment om contact met me op te nemen. Samen starten we de boel rustig op en dan staat jouw campagne zeker weten live tijdens het Black Friday weekend.

Ik wil een Black Friday Advertentie

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Scroll naar top