Starten met TikTok

Starten met TikTok? Lees deze tips!

“Starten TikTok! Nee toch? Moet ik daar nou ook nog aan beginnen?” Ik hoor je al zuchten en steunen. Je mag het natuurlijk helemaal zelf weten, maar niet beginnen = never nooit winnen.

Waarom starten met TikTok?

Ja, het is weer een nieuw kanaal dat je moet gaan ontdekken. Maar ik was je vóór en ik kan je uit eigen ervaring dit vertellen:

  • TikTok draait niet alleen om dansjes. Maak content die bij jou en je doelgroep past en trek zo razendsnel nieuwe volgers aan.
  • TikTok is here to stay. Je kunt dat negeren. Mag gewoon. Maar je kunt er ook voor kiezen om het een kans te geven. Over vijf jaar ben je blij dat je vandaag de stap nam…
  • Je bent niet te oud voor TikTok. Het is het snelst groeiende platform onder de social media. Hier posten of adverteren betekent een megabereik voor je bedrijf. Zeker als je concurrent TikTok nog níet ontdekt heeft…

 

Tips als je wil starten met TikTok

Een account aanmaken is natuurlijk zó gedaan. Daarna is het een kwestie van content maken en publiceren. Klinkt simpel en dat is het eigenlijk ook. Deze tips helpen je nog een stukje verder op weg:

Post 1 tot 3 keer per dag
En dan het liefst in de ochtend. Zo blijft je content de hele dag zichtbaar en heb je de grootste kans dat het opgepikt wordt door het algoritme. Regelmatig posten betekent dat je goed zichtbaar bent voor je publiek. Zorg ervoor dat je filmpjes op een bepaalde herkenbare manier bij jou passen. Mensen houden van voorspelbaarheid!

Gebruik 4 tot 6 hashtags

Laat die grote aantallen hashtags maar achterwege. Dat is op TikTok helemaal niet nodig en juist eerder storend. Een goede manier om gefeatered te worden is door het gebruik van deze hashtags: #fyp #foryoupage #voorjou. Dit levert vrij snel een groot bereik op en dat wil je! Vul daarnaast aan met hashtags die goed passen bij jouw content of branche. Afkijken bij andere grote accounts is altijd handig! Je hoeft het wiel niet persé zelf opnieuw uit te vinden.

Wees sociaal: ga de interactie aan

Blijf na het plaatsen even hangen op TikTok en ontdek zelf nieuwe accounts die interessant zijn voor jou. Waar kijkt jouw doelgroep graag naar? Zoek hun volgers op en reageer op de comments. Laat zien dat je er bent! Zelf reageer je natuurlijk ook altijd op de comments bij jouw posts. Dit is zo’n fijne en laagdrempelige manier om van volgers klanten te maken! Persoonlijke aandacht doet het altijd goed.

Gebruik je andere sociale kanalen

Heb je al flink wat volgers op bijvoorbeeld Facebook en Instagram? Laat ze weten dat je ook op TikTok te vinden bent. Deel je account regelmatig en laat zien wat voor content je daar plaatst. Grote kans dat ze jou daar vroeg of laat op gaan zoeken. Groot voordeel: deze mensen zijn al fan van jou! Hun like heb je zó binnen.

Blijf posten en geef het wat tijd

Een account goed laten groeien kost nou eenmaal wat tijd. Maar echt dagelijks blijven posten helpt daar enorm bij. Gebruik juist die eerste periode om TikTok helemaal onder de knie te krijgen. Experimenteer met content en ontdek wat past bij jou. Gebruik de statistieken om te zien welke content het goed doet bij je publiek en maak daar méér van.

Gebruik trends en trending audio

Op deze site vind je altijd een actueel overzicht van de huidige trends. Gebruik dit als inspiratie en voeg die trending audio toe aan je filmpjes. Het is een handig hulpmiddel om je content een lekkere boost te geven. Niets is zo leuk om te ontdekken dat je post voor het eerst viral gaat!

 

Leer alles over TikTok binnen een uur

Ben je klaar om te starten met TikTok? Volg dan mijn Masterclass TIKTOK101 en maak er een kickstart van! Ik leer je hoe de app werkt, hoe je content maakt en hoe je met een sterke strategie meteen goed door kunt pakken. Na dit uur weet je hoe je een perfecte bio maakt, welke leuke functies TikTok heeft en hoe je snel kunt groeien. Plus: je krijgt 28 content ideeën waar je meteen mee aan de slag kunt.

Zie ik je zo?

Ik start met TikTok!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.

Scroll to Top
Scroll to Top