Facebook bedrijfspagina maken

Facebook Bedrijfspagina maken: Zó doe je dat

Een Facebook Bedrijfspagina aanmaken is echt super easy. Een paar simpele stappen en je bent online met je business. Dat is zomaar een extra kans op zichtbaarheid en een gratis plek voor jouw online marketing. Dan kan alleen maar een win-win situatie zijn, toch? Ik help je even op weg:

Stappenplan Facebook Bedrijfspagina aanmaken
  1. Ga naar Facebook Pagina’s in het menu van je persoonlijke pagina.
  2. Klik op ‘maken’.
  3. Kies voor de categorie die past bij jouw business.
    Facebook geeft je een aantal opties. Lees ze allemaal even door, want de ene past waarschijnlijk net iets beter bij jouw bedrijf dan de andere.
  4. Geef je pagina een naam.
    Dat kan je bedrijfsnaam zijn, of een zoekterm waardoor jouw doelgroep je gemakkelijk kan vinden.
  5. In de beschrijving kun je je elevatorpitch kwijt. Vertel kort wat je doet, voor wie en wat het je klanten oplevert als ze met jou in zee gaan.
  6. Voeg een link naar je website in, als je die hebt.
  7. Voeg een omslagfoto en profielfoto toe.

Ben je een éénpitter? Kies dan voor een profielfoto van jezelf. Bij een groter bedrijf past een logo beter als profielfoto. Op de omslagfoto kun je bijvoorbeeld jouw bedrijfspand of je product(en) laten zien. Regelmatig wisselen kan zeker geen kwaad.

 

Je Facebook Bedrijfspagina laten groeien

Post structureel steengoede content.

Nu jouw pagina helemaal ingericht is, wordt het tijd om hem te vullen. Met content die raakt, want dat is wat jouw volgers willen lezen en zien. Zorg dat je op regelmatige basis post en vraag je volgers om te reageren en te delen. Op die manier ziet het algoritme dat je een levendige bedrijfspagina hebt, en dat wordt beloond met een betere zichtbaarheid.

Nodig je vrienden uit

Ga opnieuw naar je Facebook Bedrijfspagina en kies in het menu voor ‘Je doelgroep uitbreiden’. Hier vind je een functie waarmee je al je vrienden (of alleen de door jou geselecteerde mensen) uit kunt nodigen om jouw Facebook Bedrijfspagina te liken. Je eerste volgers zijn nu alvast binnen. Deze mensen dragen jou sowieso een warm hart toe, dus ze zullen jouw pagina vast ook wel willen delen op hun eigen tijdlijn. Laat dat sneeuwbaleffect nu zijn werk maar doen. Grow, grow, grow!

Adverteer op pagina likes

Gun jezelf een lekkere kickstart voor je verse Facebook Bedrijfspagina. Door te adverteren op pagina likes, wordt jouw pagina direct aan een grote groep mensen binnen jouw doelgroep getoond. Het is fijn starten als je meteen een flinke horde volgers mag verwelkomen. Want zien volgen, doet volgen.

 

Twee Facebook Bedrijfspagina’s samenvoegen

Het kan voorkomen dat je van twee aparte Facebook Bedrijfspagina’s liever één pagina wilt maken. Dat kan, als je aan de volgende voorwaarden voldoet:

  • Je moet beheerder zijn van beide pagina’s.
  • De pagina’s moeten hetzelfde onderwerp hebben.
  • Bij fysieke locaties, moeten ze hetzelfde adres hebben.

Als je aan deze eisen voldoet, kun je een samenvoeging aanvragen.

Kies in het menu voor ‘Instellingen bewerken’. Ga naar ‘Algemeen’ en kies daarna voor ‘Pagina’s samenvoegen’. Je moet nu je wachtwoord invoeren en een aantal vragen beantwoorden. Daarna kun je de samenvoeging aanvragen.

 

Een persoonlijk profiel omzetten naar een Facebook Bedrijfspagina

Er zijn nog genoeg persoonlijke profielen op Facebook, die gebruikt worden om een bedrijf te promoten. Maar dat is echt niet de bedoeling. Bovendien is het ook niet zo handig. Een Facebook Bedrijfspagina heeft een veel groter bereik en bijvoorbeeld ook de mogelijkheid om een community te starten in de vorm van een Facebookgroep.

Omzetten gaat heel gemakkelijk:

 

Klaar om te knallen met content!

Je Facebook Bedrijfspagina is nu helemaal on fleek. Dat betekent dat je nu moet zorgen voor een community die graag terugkomt op jouw pagina. Content is key, dat weet je intussen al. Maar het bedenken en creëren van content gaat niet altijd vanzelf.

Download daarom nu mijn contentplanner en laat je Facebook Bedrijfspagina lekker groeien!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.

Scroll to Top