TikTok is een blijvertje in het land van de social media. Zoveel is intussen wel duidelijk. Maar wat moet jij daar als bedrijf nou mee? Ik vertelde je laatst al hoe je gemakkelijk kunt starten met TikTok en hoe jou dat helpt aan een groeiende klantenstroom. Maar er is meer: als je eenmaal een beetje gesetteld bent op TikTok, is het zonde om er niet ook de volgende stap te zetten: adverteren op TikTok!
5 redenen om te starten met adverteren op TikTok
- Versla je concurrent op TikTok
Als early adopter laat jij je concurrentie ver achter je en krijg jij alle aandacht op TikTok. Op dit platform zijn nou eenmaal (nog!) veel minder adverteerders actief dan bijvoorbeeld op Facebook en Instagram. Jouw voordeel: je content is luid en duidelijk aanwezig, als één van de weinigen in jouw branche.
- Je bereik op TikTok is enorm!
Op TikTok krijg je waar voor je geld als het gaat om het inkopen van advertentieruimte. Voor een fractie van de advertentiekosten op andere sociale kanalen, bereik je hier een veel grotere groep mensen. Eindelijk word je weer getoond aan grote aantallen accounts. Stel je doelgroep goed in en vergroot hierdoor met gemak je volgersaantal.
- TikTok maakt je marketingstrategie compleet
Natuurlijk ben je al zichtbaar op Google, Facebook en Instagram. En je gebruikt e-mailmarketing om je warme leads nog warmer te maken. Goed bezig! Maar adverteren op TikTok mag in dat rijtje echt niet meer ontbreken. Zorg dat er geen gaten vallen in je marketingstrategie.
- TikTok bezorgt je de grootste betrokkenheid
Uit het jaarlijkse trendonderzoek naar social media in Nederland van Newcom Research & Consultancy B.V. komt het heel duidelijk naar voren: TikTok heeft de toekomst. Dit platform is in een jaar tijd meer dan 75% gegroeid! Maar nog mooier is om te ontdekken dat TikTok-gebruikers de hoogste betrokkenheid tonen. Ze zijn ontzettend gul met hun likes, shares en comments.
- TikTok is te gebruiken zonder account
En dat betekent dat het aantal gebruikers enorm groeit. Want iedere nieuwsgierige ziel downloadt de app en kan meteen starten met scrollen door de content. Jouw content! En als die dan ook nog eens gedeeld wordt met anderen, bijvoorbeeld via What’s App of Instagram, weet je dat je supertoegankelijk bent voor de hele wereld.
Zijn er dan helemaal geen nadelen aan het adverteren op TikTok?
Ja, die zijn er wel. Daar kunnen we heel eerlijk over zijn.
- Lokaal targetten is niet mogelijk. Alleen heel Nederland kun je selecteren. Voor sommige bedrijven is dat heel jammer. Voor andere bedrijven maakt dat niet veel uit.
- Zelf video’s maken is veel werk. Gelukkig kun je via Fiverr wel heel goedkoop UGC (User Generated Content) laten maken. Want jouw advertentie wil je eigenlijk niet op een advertentie laten lijken.
- Het starttarief voor adverteren op TikTok ligt op 20 euro per dag. Dat is vrij hoog, vergeleken met andere social media. Maar je kunt er zelf voor kiezen op welke dagen je advertentie zichtbaar is. Een pauze inlassen en je advertentie een poosje op non-actief zetten is dus geen probleem.
Starten met adverteren op TikTok: wat houdt je nog tegen?
Ik snap dat het toch nog best een hobbel kan zijn om daadwerkelijk te beginnen met adverteren op TikTok. Wéér een taak erbij. En zeker in het begin kost het gewoon veel tijd om je alle opties eigen te maken. Maar laat dat je niet weerhouden van de stap om snel te groeien.
Denk groot en besteed je TikTok ads uit!
YES, maak en beheer mijn TikTok ads.