nieuwe ads manager

De nieuwe Facebook ads manager, wat je nu moet weten

Facebook maakt voert grote veranderingen door binnen ads manager (advertentiebeheer) en dat brengt de nodige paniek met zich mee. Wat weten we tot nu toe over die veranderingen en wat betekent dit voor jou als adverteerder?

Een hele nieuwe ads manager interface

Het eerste dat direct opvalt is de nieuwe interface. De tabbladen (Accountoverzicht, Campagnes, Advertentiesets, Advertenties) verdwijnen en in plaats daarvan krijgen we een vaste toolbar aan de linker kant. Je hoeft niet meer te wisselen tussen tabbladen en kunt in één oogopslag zien welke advertentiesets en advertenties er onder een campagne hangen door erop te klikken.

Oude ads manager interface:

nieuwe ads manager

Nieuwe ads manager interface:

nieuwe ads manager

Het geheel ziet er een stuk frisser uit en ik ben persoonlijk erg blij met het gebruik van de ruimte. De tabbladen die wegvallen zorgen voor veel meer verticale ruimte waardoor je meer campagnes ineens op je scherm kunt bekijken. De functies van de tabbladen zijn behouden en nu benaderbaar via de linker werkbalk.

De navigatieknoppen zijn een stuk eenvoudiger geworden (met extra opties verborgen achter de drie puntjes). Ook de grote zoekbalk vind ik een welkome verandering. Niet meer eindeloos scrollen in een vol account, maar eenvoudig zoeken op trefwoord. De automatische namen die Facebook aan je nieuwe campagnes geeft hebben ook een verandering ondergaan om ze beter van elkaar te kunnen onderscheiden.

Vink je een advertentie aan? Dan veranderen de functionaliteiten van de werkbalk. Zo kun je bijvoorbeeld heel eenvoudig een preview / voorbeeld van je advertentie bekijken in hetzelfde scherm.

Wat vinden we van de nieuwe ads manager interface?

Ik ben niet geheel negatief. Natuurlijk is het even wennen (en behoeft mijn cursus een grote update), maar ik waardeer de inzet van Facebook om eindelijk eens de bezem door ads manager te halen.

nieuwe ads managerIn het kort nog even de voor- en nadelen op een rij:

Voordelen:

  • Beter overzicht.
  • Grote zoekbalk om snel campagnes terug te vinden.
  • Makkelijk voorbeelden zien van je advertentie.
  • Meer ruimte op je scherm.

Nadelen:

  • Alles wat nieuw is is wennen en omdat ik een gewoontedier ben staat deze bij de nadelen.
  • Als je veel verschillende kolommen gebruikt om prestaties te meten, moet je erg veel heen en weer scrollen om de inhoud te kunnen lezen.

Natuurlijk is er nog veel meer te vertellen over de nieuwe ads manager, maar dit zijn even kort de grote lijnen die je moet weten. Wil stap voor stap zelf leren hoe je effectief adverteert op Facebook? Kijk dan eens naar Facebookles Compleet.

 

 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.

Scroll to Top