Instagram voor bedrijven

Instagram voor bedrijven: met deze functies bereik jij je publiek.

Met je bedrijf op Instagram: een heel goed idee!

Dat Instagram steeds groter wordt, is geen geheim. En dat het een platform is waar bedrijven zich geweldig goed kunnen profileren, is voor veel ondernemers inmiddels wel duidelijk. Maar waar Instagram voor bedrijven vroeger alleen maar draaide om het delen van foto’s, is het tegenwoordig toch een stukje ingewikkelder geworden. No worries! Bedrijven kunnen er nog steeds een strategisch stukje marketing neerzetten. Bijzonder goed zelfs! Je moet alleen even weten hoe.

 

Instagram voor bedrijven: dit zijn de belangrijkste functies

Waardevolle content delen blijft de gemakkelijkste manier om volgers aan te trekken en om ze vervolgens betrokken te houden bij jouw bedrijf. Gebruik daarvoor de volgende functies:

  • Je bio is je etalage.

Vertel wat je doet, voor wie je dat doet en wat het jouw klanten oplevert. Nieuwe bezoekers weten nu meteen of jij interessant voor hen bent om te gaan volgen. Sluit af met een CTA en verwijs bijvoorbeeld naar de gratis weggever op je website. In je bio mag je één link toevoegen. Bedenk dus goed waar je die nieuwe bezoeker naartoe gaat leiden.

  • Post foto’s in je feed.

Zorg voor een aantrekkelijke visual of foto, vertel een goed verhaal en gebruik maximaal 30 hashtags om door potentiële klanten gevonden te worden. Maak afwisselende content en schrijf over je business, je producten, maar ook over jezelf. Want mensen doen zaken met mensen. Voorop staat: deel kennis. Laat zien dat je de expert in jouw vakgebied bent. Zo win je het vertrouwen en werk je aan de relatie met je publiek.

  • Plaats stories.

Dat zijn die kleine rondjes bovenin je scherm. De filmpjes van maximaal 15 seconden, die maar 24 uur blijven staan. Hierin neem je je volgers mee in je dag. Je geeft een kijkje achter de schermen, maar je kunt ook je aanbod regelmatig even onder de aandacht brengen. Stories worden vooral bekeken door de volgers die je al hebt. Vergroot de interactie met hen door vraagstickers, polls en andere interactieve elementen te gebruiken.

Wil je je stories toch langer zichtbaar laten zijn? Omdat je bijvoorbeeld een mooie over-mij-story hebt gemaakt? Sla hem dan op in een highlight. Jouw story staat nu vast op je profielpagina.

  • IGTV is here to stay.

Het had de nieuwe youtube moeten worden, maar dat is toch een beetje anders gelopen. Maar dat neemt niet weg dat je deze langere filmpjes heel goed in kunt zetten voor je bedrijf. Je bestaande volgers die graag wat meer diepgang willen, weten jouw IGTV’s echt wel te vinden. Gebruik de filmpjes dus om meer info te geven over je product of dienst. Maak bijvoorbeeld een making-of, een tutorial of geef een rondleiding. Succes gegarandeerd!

  • Reels: de nieuwste manier om content te delen.

Stap uit je comfortzone en maak een reels. I know, dat is best wel een dingetje. Maar omdat nog lang niet iedereen dit doet én omdat het algoritme van Instagram jou beloont voor het plaatsen van zo’n filmpje, boor je wel een enorm groot nieuw publiek aan. Zorg er dus voor dat deze entertainende content past bij de fase van de klantreis waarin de kijker zich bevindt: hij of zij maakt net kennis met jou en oriënteert zich wellicht op jouw product. Creëer feel-good content en laat zien wie je bent. En laat dat volgersaantal daarna maar lekker oplopen!

  • Ken je Instagram Gidsen al?

Dit zijn eigenlijk je ‘gewone’ fotoposts, maar dan op onderwerp gebundeld in een digitale gids. Heel handig om bijvoorbeeld al je webshopproducten overzichtelijk bij elkaar te presenteren. Of al je posts met tips over een relevant onderwerp. Of al je posts over die ene vergaderlocatie. De mogelijkheden zijn eindeloos! Instagram Gidsen vind je op je profielpagina midden onder de highlights. Nadat je er eentje aangemaakt hebt, natuurlijk. Klik rechts bovenin op het plusje en selecteer daar wat voor soort content je wilt maken.

 

Instagram voor bedrijven: een geweldige marketingtool.

Ben je intussen overtuigd? Van de vele mogelijkheden waarop jij Instagram kunt inzetten voor je bedrijf? Ik weet dat het veel lijkt, maar begin gewoon bij het begin. Je hoeft niet alle functies meteen allemaal volop in te zetten. Begin gewoon bij het begin: je insta feed.

 

Zorg voor een aantrekkelijke Instagram feed.

Met afwisselende content: informerend, entertainend, een tikkeltje persoonlijk en een klein snufje sales. Post met regelmaat en ga de interactie aan met je publiek door onder je post in gesprek te gaan. Dit is echt de basis van je Instagram strategie. En ja, dat kost tijd. Tenzij je deze taak liever uitbesteedt.

De basis voor je bedrijfsaccount op Instagram in één keer goed neergezet? Zeker zijn van continuïteit en waardevolle content? Dan is de The Social Project een uitkomst voor jou.

Kies hier het pakket voor organisch beheer dat past bij jouw bedrijf.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.

Scroll to Top