Facebookadvertentie

6 tips om de perfecte Facebookadvertentie te ontwerpen

6 TIPS OM DE PERFECTE FACEBOOKADVERTENTIE TE ONTWERPEN

Een goede Facebookadvertentie maken is nog niet zo simpel.

Want er zijn zoveel keuzes die je moet maken. Wat vertel je wel en wat laat je weg? Wat moet je zeker laten zien en wat liever niet? Kun je beter foto’s of illustraties gebruiken en hoe kom je daar dan achter? En het allerbelangrijkst: hoe zorg je ervoor dat er doorgeklikt wordt?

Eigenlijk zijn er maar twee dingen belangrijk: Een goede advertentie heeft een krachtig ontwerp en richt zich op de juiste doelgroep. Gebruik deze tips en maak in een handomdraai een geweldige Facebookadvertentie.

1: Test meerdere ontwerpen van je Facebookadvertentie

Om erachter te komen wat voor jouw doelgroep het beste werkt, zal je moeten testen. Maak daarom altijd verschillende ontwerpen, waarin je varieert met tekst en afbeelding. Ook als je al jaren adverteert en denkt dat je het spelletje snapt. Jouw doelgroep is dynamisch, dus zal jouw Facebookadvertentie dat ook moeten zijn. Echt, dit levert je gegarandeerd nieuwe inzichten op!

2: Ken je doelgroep op Facebook

Weet wie je aan wil spreken. Weet wie jouw ideale klant is. Creëer een persona, een fictief persoon, die je telkens voor ogen houdt. Hoe oud is hij/zij en wat interesseert hem of haar? Welk probleem heeft hij/zij en hoe los jij dat op? Ontwerp je advertentie voor die persona.

3: Voeg testimonials en bewijs toe

Mensen zijn kuddedieren en kopiëren elkaars gedrag. Daar kun je handig gebruik van maken in je Facebookadvertentie. Een korte quote van een tevreden klant, kan net dat duwtje in de goede richting geven. Het levert het bewijs dat jouw product goed is, en het risico op een miskoop klein.

4: Gebruik opvallende afbeeldingen voor je Facebook Advertentie

Jouw advertentie moet absoluut een scroll stopper zijn. Zorg dat de ogen van je potentiële klant blijven hangen bij jouw naam! Daarbij zijn een aantal dingen belangrijk als je een afbeelding gaat kiezen:

5: Gebruik teksten die werken in je Facebookadvertentie

Een duidelijke vuistregel bij advertentieteksten is: liever kort dan lang. Val niet in herhaling en beperk je tot één boodschap. Schrijven = schrappen! Daarnaast zijn er een aantal trucjes die je toe kunt passen.

Bijvoorbeeld die van storytelling. Door een verhaal te vertellen, maak je heel gemakkelijk contact met je doelgroep. Het leidt tot snelle betrokkenheid, waarmee je mensen kunt verleiden om de volgende stap te zetten: klikken op jouw link.

Daarnaast helpt het om een bepaalde manier schaarste te creëren. Door zinnen te gebruiken als “Deze aanbieding geldt tot..” of “Nog 7 plekjes beschikbaar”, zorg je ervoor dat mensen sneller tot actie overgaan. Ze voelen de noodzaak om nú te reageren.

Als laatste het woordje “gratis”. Niet alleen bij ons Nederlanders werkt dit goed. Eigenlijk iedereen slaat hierop aan. Maar dat betekent niet dat jij je product zomaar weg moet geven. Je kunt ook denken aan gratis verzenden, een e-book als bonus of een accessoire cadeau voor iedereen die via jouw Facebookadvertentie bestelt.

6: Sluit af met een duidelijke call-tot-action

Naast jouw geweldige product, moet vooral je call-to-action (CTA) in het oog springen. Dit is de overtuigende tekst, die ervoor zorgt dat jouw doelgroep klikt op de button die je toevoegt. Het vertelt letterlijk wat de volgende stap is, die kijker moet zetten. Zorg er dus voor dat jouw CTA helder is en vooral: klikbaar! Kom maar door met al die conversies!

Aan de slag met Facebookadvertenties

Je hebt nu genoeg kennis om aan het werk te gaan, omdat je weet dat je rekening moet houden met doelgroepen, tekst en beeld. Nu je de perfecte Facebookadvertentie kunt ontwerpen, is het tijd om te leren hoe je hem in advertentiebeheer maakt.

Ik heb er tot nu toe erg veel aan. Toch nog een hoop geleerd waarvan ik het bestaand niet wist. De feedback en alle reacties in haar groep zijn ook echt fijn. Dus als je worstelt met zakelijk dan vind ik dit echt een aanrader!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.

Scroll to Top